Egyre nagyobb a feszültség a pedagógusok körében. Ez mindenkinek tiszta, ez mindenkinek oké. Tudjuk, hogy mi történik. A szűk környezetemben, aki már régebb óta olvas, az tudja, hogy Andrea és Lacika küzdenek már évek óta az iskolai rendszerrel. Ismét egy róluk szóló történet következik.
Itt volt a fél év és Lacika immár az új általános iskolájában tengeti napjait, már másfél éve. Együtt hoztuk meg a döntést, miszerint iskolát kell váltani. Nem volt könnyű, de a család meglépte a dolgot. Eddig minden jól működött. A tanárokkal és az osztállyal meg voltunk elégedve. De az utóbbi hónapokban csak növekedtek a bajok és, ami kiborította a bilit, az egyik órai anyag leadása volt.
Lacika már felismerte azt a problémát magán, hogy nem tud egyedül tanulni. Segítségre van szüksége. Rendben. Megbeszéltük Andreával, hogy ahogy tudunk, segítünk neki. Kiderült, hogy történelemből a gyerekek már egy ideje nem írnak vázlatot, mert a tanárnő feltette ama kérdést, hogy ki, miből tanul. A gyerekeknek állítólag a nagy százaléka válaszolta azt, hogy a könyvből szerzik be a tudást. Így kerültek bajba – köztük Lacika is- azok a gyerekek, akik csak vázlatból tudtak tanulni, mert a könyv bezavarta őket. Teszem hozzá én sem voltam egy zseni gyerek, nekem is könnyebb volt az iskolai jegyzetekből tanulni. Ott csak a lényeg van, semmi mellék rizsa.
Vállaltam, hogy a témazáró előtt gyorsan elkészítem az összes anyag vázlatát. 1 hetet dolgoztam rajta, hogy megfelelő legyen, könnyen áttekinthető és különböző színekkel is megspékeltem, hogy könnyebb legyen a tanulás. Szerencsére jól sikerült. Bár mélyen felháborító volt számomra, hogy itthon én azt a munkát végzem, ami az iskola kötelessége lenne. Tehát a tanárnő helyett dolgozom nagy erőkkel, hogy Lacikán segítsek. Sajnáltam a gyereket. Hiszen pont abból a témakörből írnak, ami nagyon száraz és jó lenne mellé valami segédanyag, mondjuk egy vázlat. Háborogtam, mint a tenger. Nem tudtam eldönteni, hogy most derogál a tanárnőnek vázlatot írni, vagy úgy van vele, ha én most szenvedek, akkor szenvedjen a gyerek is?
Mindenesetre időben elkészültem. Annyira nem lett sok és tökéletes lett az anyag. Aztán hétfőn jött a telefon. Megvan az órai vázlat a témazáróhoz. Ezt azért megcsinálta a tanárnő, de még milyen fantörpikus formában. Tömény három oldal egy 10 leckés anyag részből. Szavak és évszámok, meg fogalmak. De semmi nincs kifejtve. Nesze neked tanulj gyermekem, ahogy tudsz!
Komolyan nem tudtam, hogy most sírjak vagy nevessek! Ez most tényleg egy nagy témakör összefoglalója lenne? Az én időmben mi kidolgoztuk az anyag végén lévő kérdéseket nem pedig szavakat hánytunk össze a füzetben!
Mégis mi folyik az oktatásban? Mégis mi folyik ebben a városi, állítólag elit iskolában? Nekünk azt mondták, hogy itt fontos a gyerek, hogy itt nincsenek rossz tanuló vagy rossz magaviseletű gyerekek. Kezdünk egyre mélyebben csalódni, a gyerek meg süllyedni a tanulás terén. Most váltsunk megint iskolát? Azt már nem! Nem tesszük ki még egyszer ennek a gyereket, de ez a vázlat egy vicc! Ebből nem tud a gyerek tanulni!
Mikor megláttam ezeket a képeket szóhoz sem jutottam. Nem tudom mi vár még itt ránk. De baj van, nem is kicsi!
Tetszett a bejegyzés? Akkor gyere a facebook oldalra, ahol még sok más érdekes és szórakoztató bejegyzéssel találkozhatsz!
Zene, videó, egyéb cikkek, vicces momentumok... Érdekel?
Kérdésed van vagy esetleg írnál? Tedd meg a facebook oldalon vagy e-mailben :)
Kedves Petrovics Mária!
A gyerek nincs magára hagyva tanulás terén 🙂 De tudja úgy nehéz vele leülni tanulni, ha nincs az anyag átvéve órán. Csak el van hadarva, vázlat meg nincs…
Kedves Tóth Zsuzsanna!
A probléma pont az, hogy az előző anyagokból semmiféle jegyzet nincs, mert nem írnak. Ezért kellett nekem kidolgozni..
A probléma pont az, hogy a gyermeknek nehéz könyvből tanulnia. Sok gyerek van még így. De egyik óráról a másikra megszűnt a vázlat írás. Hiába ülnek le vele tanulni, ha nincs egy átfogó leírás hozzá…
Hát akkor gratulálok! Minden esetre nem hiszem, hogy egy 6. osztályos általános isis gyerek le tudja jegyzetelni az órán elhangzottak lényegét, amiből aztán tanulni is tud. Hacsak nem a pedagógosz diktálja le az egészet, annak pedig mi is az értelme? Persze ha ez csak amolyan oktatási szándékú gyakorlás, amelyet követ az ellenőrzés és az értékelés, az más eset. Aggódom, hogy nem erről van szó.
Így nyilván nem lehet történelmet tanulni….Leterhelt,fantáziátlan,unott tanárok egy több évtizedes poroszos oktatásban.Természetesen vannak köztük kincsek,csak egyre kevesebben…
Én kimenekítettem a gyerekem hetediktől még a közoktatásból is.Alternatív gimnáziumba jár és ez mindannyiunknak megfelel,támogatom a pedagógusokat,támogatjuk egymást,együtt dolgozunk.Legalább gimnáziumba vidd el!Ha most hatodikos akkor talán felvételiztetek is,még egy általános iskolát felesleges keresni.
Ha ez egy témazáró vázlata, akkor azt megelőzhették kifejtős órák. Egy témazáró előtti összefoglaló tanóra már csak a lényeget említi, nem lehet olyan bőlére ereszteni, mit a megelőző hetek anyagait … ez szerintem magától érthetődő.
Emberek ! Ne bántsuk már a gyereket! Tisztelt szülő ! Nem felháborodni kellene, hanem leülni Laci mellé kicsit, mikor tanul. Bemenni az iskolába és beszélni a tanárjával, nem ide feltenni és kitenni a gyerek magánügyét, hogy rossz indulatú felnőttek csámcsogjanak rajta !
Akkor ha nem tartalmazhat a hozzászólás linket a politikust törölnöm kell?
Aki akar az tanul, aki tanul az okul, és aki nem teszi az politikus!
Kedves Lacky!
A vázlat egy 6. osztályos kisfiúé, aki saját kezüleg írta ezt. Ma már általános iskolában is írnak vázlatot és nekem már ott tanították meg a vázlat írást. Én is 6. osztályos voltam mikor megtanultam. 🙂
Egyszerűbben is meg lehet mondani, hogy a pedagógusok már nem akarnak tanítani, a gyerekeknek meg megterhelő a tanulás. Grasszálni és hőbörögni sokkal könnyebb.
Ez egy gyerek órai vázlata…
Örlődöm, kedves hölgyem, örlődöm. Nem tudom, hogy egyet értsek-e önnel, avagy se. Jó lenne tudni, hogy Lacika az általánost tapossa, avagy immáron gimista. Az én időmben még latinos műveltségű pedagógoszok nyomták, de az általánosban semmiféle óravázlatot nem írtunk. Ennek fortélyait a gimi volt hivatott belénkverni. A képen lévő kézirat, bár valóban nem olvasható, egy macskakaparásnak tetszik. Aki így ír – ilyen primitív betűvetéssel, az kb. az IQ-krumpli kategória követelményeinek tesz eleget kín-keserves módon. Ha ez valóban egy tanár vagy tanító kézírása, hát onnan menekülni, de igen gyorsan!